reklama

Šelmu treba kŕmiť. Každý deň

To prvé nemám z vlastnej hlavy, to povedala germina babička, bezpochyby veľmi múdra žena. K druhej časti tejto pravdy o živote som sa dopracovala pozorovaním života svojho a svojich vydatých kamarátok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

- Čo budeš dnes variť? - opýtala sa ma Gabika

- Vôbec netuším, chýba mi nápad. Úplne. - vzdychla som

- Mne tiež.

- Čo si varila včera?

- Špagety.

- Ach jaj, cestoviny sme mali vpondelok. Čínu?

- Tú je dobre vopred naložiť.

- To je fakt. Ja sa z toho zbláznim, mám pocit, že jeme dokola to isté.

Ktorá dáma takýto rozhovor nezažila na vlastnej koži, patrí do klubu dokonalých a to myslím smrteľne vážne. Každopádne my ostatné v diskusii privítame inšpiratívne recepty na rýchle, originálne a dobré jedlá. Varenie je zábava, pokiaľ kuchtíme vo chvíľach, keď máme inšpiráciu, čas a dobrú náladu. Lenže každodenná príprava večerí kladie na zrovnoprávnené ženy tráviace viac ako tretinu dňa v zamestnaní vysoké nároky. A to aj v prípade, keď sa teplé večere podávajú len príležitostne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem tvrdiť, že jedlo, ktoré na vás vytasím dnes, je nejaké mimoriadne. Je to presne to, za čo sa to vydáva: rýchla, jednoduchá a vcelku lacná večera. A aspoň spočiatku určite neokukaná.

Kuracia pečeň na jablkách a karameli

Potrebujeme:

  • Kuracie pečienky (nejak mi nejde cez klávesnicu výraz pečene)

  • Jablko

  • 1-2 dl červeného vína

  • Cukor

  • Zemiaky

  • Olej

  • Soľ

  • Korenie

  • (maizena)

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Mazať sa s tým dnes nebudeme. Očistíme zemiaky a dáme ich variť.

Ošúpeme jablko, zbavíme ho jadrovníka a nakrájame na kocôčky.

Z cukru spravíme karamel. Ja som naposledy pokusne použila trstinový a nebolo to zlé, ale dajte, aký máte doma. Reči o nejakej zdravotnej prospešnosti trstinového cukru považujem za povery šírené milovníkmi mojita, v kuchyni skôr oceňujem jeho zvláštnu chuť. Zalejeme červeným vínom. V tejto chvíli sa to zdrcne, ale žiadne strachy, len to chvíľku povarte, všetko bude ako má byť. Ak je omáčka vo výsledku riedka (alebo sa vám zdalo, že je toho málo a priliali ste vody), môže sa zahustiť kukuričným škrobom rozmiešaným v troche vody. Do omáčky nasypeme jablká a necháme chvíľku prehriať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Na fotkách je portské, ale tým sa nedajte zmiasť. Bol to najlacnejší druh, aký sme našli a používala som ho do varenia. Už mi zavadzalo v chladničke dosť dlho, tak som ho na tú omáčku vyliala. Niekedy to robím tak, že si z otvorenej fľaše vína kúsok ukradnem do malej fľaštičky a vo vhodnej chvíli vytiahnem. Pokiaľ v nádobe nie je nadbytočný vzduch, víno sa nezlomí a nejakú chvíľku v chladničke vydrží. Ďalšia možnosť je, že si s tým svojim otvoríte celú fľašu, čo-to nalejete do večere a zvyšok vypijete.

Medzitým sa hádam uvarili zemiaky. Scedíme.

Na panvici rozpálime olej. Na horúci olej vhodíme pečienky a naozaj sprudka orestujeme. Dnes žiadne dusenie, snažíme sa len do chvíle, kým z nich netečie krv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokiaľ chceme, môžeme na panvici ešte opiecť zemiaky. Ďalšou alternatívou je servírovať ich len tak.  

Obrázok blogu

Naaranžujeme na tanier, nezabudneme tie pečienky trošku posoliť, môžeme aj podľa chuti okoreniť. Čas, ktorý sme ušetrili touto expresnou večerou, venujeme svojej šelme.

Alica Krakovská

Alica Krakovská

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem ako sa najlepšie dá. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z ciestJedlo a iné umeniaKútik pre ženyFototripyČesko-SlovenskoPostrehy nemožnej matkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu