reklama

Dvojfarebná panenka

Krátka úvaha o feminizme a jedlo, ktoré poteší nielen chlapa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Čítajúc úvahy o feminizme, nikdy som poriadne nevedela, či sa do tejto špecifickej sociálnej skupiny mám počítať, alebo je to neadekvátne mojim životným postojom. Za by azda hovoril fakt, že kariéru som si už od základnej školy budovala s veľkým potešením a životným elánom. Keď človek zváži názory osadenstva internetových diskusií, poľahky príde k ďalšiemu argumentu. Som relatívne samostatná a taká žena je, podľa logických pochodov niektorých agentov provokatérov, ideálnym obrazom feministky.

Bohužiaľ, proti hovorí fakt, že na smrť rada varím. Kedysi v šerom dávnoveku, keď som zisťovala, čo od života chcem, prežila som jeden kratučký románik s úspešným podnikateľom, nanešťastie vyučeným kuchárom. Ako väčšina ľudí, ktorí sa vyučili v odbore, ktorý ich baví, ale ho nemôžu ho z najrôznejších dôvodov vykonávať, realizoval sa aspoň doma. A tu nastal problém. Keď mi raz do telefónu zaševelil, že varí rád a autorita v tejto oblasti bude u nás doma ON, za srdce ma chytila ľadová ruka a polial ma studený pot. Myšlienka, že by som prišla o výsostnú nadvládu nad svojim kráľovstvom: chladničkou a sporákom mi nedovolila pokojne spávať. Počas bezsenných nocí som si predstavovala stav, kedy nie ja budem robiť láskavosť manželovi tým, že mu budem variť jeho obľúbené jedlá, vymieňajúc ich za kvalitný sex, ale do smrti budem odsúdená utierať prach, vysávať a čo je najhoršie: možno aj meniť žiarovky. Dni nášho podenkového vzťahu boli zrátané. Kým sme sa však s týmto kuchárom z vlastnej vôle stihli rozísť, ukradla som mu zopár receptov. Preto tu svoje feministické úvahy ukončím a so ctenými čitateľmi oboch pohlaví, ktorý to vydržali až potiaľto, sa podelím s jedným jednoduchým, ale efektným jedlom z jeho kuchárskeho repertoáru. Nech sa páči:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvojfarebná panenka

Na dvojfarebnú panenku potrebujeme (rozpis je na dve osoby):

  • 2 pekné kúsky panenky - ideálne sú také tie chvostíky

  • 3 kúsky sušených rajčín (zvyšok konzervy uplatníte v cestovinách s pestom, alebo časom prezradím nejaký ďalší recept.)

  • 100g čerstvého špenátu (môže byt aj mrazený, ale potom radšej listy ako pretlak)

  • 1 cesnak

  • soľ

  • korenie

  • olej

Špenát posolíme a premiešame s cesnakom. Trochu tým pustí vodu a zľahne, takže sa ním bude ľahšie manipulovať. Hodíme ho do hrnca a pomocou tepla zredukujeme objem aj tekutinu. Kto si kúpil mrazený, nech si poradí ako vie, cieľom je hmota, z ktorej nebude tiecť voda cícerkom, ale bude len mierne vlhká. Necháme vychladnúť. Paradajky nakrájame na drobné kúsky.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Kým nám špenát vychladne, do panenky urobíme pomocou noža a prstov pozdĺžnu dieru v smere vláken, nemala by však prechádzať až na druhú stranu. Raz darmo, svetlo na konci tunela v tomto recepte nehľadajte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednu panenku naplňte špenátom, druhú paradajkami. Nemusia byť plné vrchovato, stačí tak, aby sa dali uzatvoriť. Kto sa bojí, môže celé dielo na otvorenom konci stiahnuť niťou, mne sa to zdá zbytočné. Keď to dobre popritláčate, nič nevytečie.

Podľa chuti osolíme, okoreníme, prípadne môžeme vyváľať v paradajkovom oleji, ktorý nám zostal po paradajkách na lopáriku. Na panvici rozpálime olej, kto má panvicu Tescoma, orientuje sa podľa marketingového červeného bodu, my ostatní si teplotu oleja overíme hodením kúska masa alebo paradajky do panvice. Keď sa nám teplota zdá vyhovujúca, položíme tam oba kúsky a po minútke ich pootočíme, aby sa mäso zatiahlo. Toto opakujeme, kým nemáme všetky strany pekne dohneda opečené. Ďalej opekáme, veštíme z farby mäsa a kto má, aj z kryštálovej gule, stupeň upečenia. Toto je asi najťažší krok celého receptu - mäso potrebujeme opečené tak akurát, do ružova. Keď je surové tečie z neho krv a slabšie žalúdky k tomu, podľa mojich skúseností, mávajú výhrady, keď je upečené príliš, bude to suché a tvrdé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tí čo to vydržali až sem, majú na panvici dva šťavnaté kúsky ružového mäska, jeden s červenou a jeden so zelenou plnkou. Šikmo ich spravodlivo rozrežeme na dve polovice a naaranžujeme. Servírujte s čím chcete, ale profíci odporúčajú zemiakovú kašu.

P.S. Okrem sušených paradajok a špenátu môžete ako plnku použiť aj sušené slivky (to je výborné) alebo šampiňóny alebo nivu (to som ešte neskúšala).

Obrázok blogu

Alica Krakovská

Alica Krakovská

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem ako sa najlepšie dá. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z ciestJedlo a iné umeniaKútik pre ženyFototripyČesko-SlovenskoPostrehy nemožnej matkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu