reklama

Sen dlhší ako ľudský život

Kinga Freespirit: Every dream is given to us with the power to make it come true. Niekoľkokrát v živote sa mi stalo, že som sa o živote človeka dozvedela až keď odišiel, nezvratne a navždy. A napriek tomu, a možno práve preto, mi ukázal cestu ako ďalej žiť. Nemyslím teraz na nejakého veľkého vedca alebo filozofa, ale na obyčajných ľudí, s ktorými by som sa, teoreticky, mohla hoci aj stretnúť, keby som sa o ich existencii dozvedela včas. A jedným z nich bola Kinga Freespirit.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

O Kinge som sa dozvedela v čase, keď som pravidelne dvakrát do týždňa hľadievala z okna kancelárie, vidiac v hladkej 25 metrovej hĺbke posledné východisko, keďže všetky ostatné riešenia zhrnúť svoju existenciu na jednu hromadu a niečo zmysluplné z nej vytvoriť, zlyhávali. Áno, depresia je sviňa. Je to možno zvláštne, ale pri živote ma držal pocit zodpovednosti. Nechcela som to spraviť svojim rodičom. Nechcela som tu nechať kolegov s kopou práce a poslednou myšlienkou, nech sa s tým vysporiadajú ako najlepšie vedia. Tak som to okno zasa zavrela a premýšľala ako ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A vtedy som si niekde na nete prečítala článok o Kinge. Kinga bola poľská dievčina, ktorá stopom spoznávala Zem. Kus cesty ju sprevádzal jej priateľ Chopin, časť Ázie prešla sama. Dokopy takmer celý svet. Okrem Afriky. A Afrika bol jej veľký sen. A tak sa stalo, že sa 16. októbra 2006 vydala na svoju poslednú cestu. Ja viem, teraz vás asi zaujíma, ako sa to stalo, že sa nevrátila domov. Ako prvé vás možno napadne, že ju v tej Afrike niekto prepadol a zabil. Lenže ona verila, že svet je nádherné miesto pre život a ľudia sú dobrí. Možno preto ju nikto neprepadol ani nezabil. Cestovala, keď to šlo, pomáhala ľuďom a robila dobré skutky. A potom ju v Ghane uštipol komár, dostala cerebrálnu maláriu a po pár dňoch v nemocnici umrela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to asi nepochopiteľné, ale pri pohľade z toho okna vysoko nad zemou mi jej smrť vôbec nepripadala zbytočná. Kinga mala sen a umrela, keď si ho plnila. A niektorým ľuďom ukázala smer.

Vtedy som si povedala, že keď už má život nájsť zmysel v smrti, tak sú aj iné cesty ako okno. Pokúsila som sa rozpomenúť na sny, ktoré som mala, keď som ešte bola mladé dievča, nebála som sa nikoho a ničoho a už vôbec nie budúcnosti. Klamala by som, keby som povedala, že to bolo zrazu ľahké a rýchle. Bolo to dlhé a komplikované. V otvorenom okne dnes stávam kvôli tom, že ho potrebujem umyť, ale stále nie som na konci. Dôležité je, že som sa dala na cestu. Prestala som prežívať len vďaka svojim povinnostiam a začala som žiť svoje sny. Väčšina z nich vyžaduje veľa úsilia, niektoré zdieľam s inými ľuďmi a niektoré nedávajú zmysel nikomu okrem mňa. Tak to asi má byť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekný adventný čas a nezabúdajte si plniť svoje sny.

http://www.kingafreespirit.pl/kingaen/

Alica Krakovská

Alica Krakovská

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem ako sa najlepšie dá. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z ciestJedlo a iné umeniaKútik pre ženyFototripyČesko-SlovenskoPostrehy nemožnej matkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu